De marketing wereld staat bol van de termen. Van SEO tot aan CRO. Er zijn genoeg afkortingen en termen die de gemiddelde Nederlander niets zegt. Als ondernemer weet je dat marketing een belangrijk onderdeel is om klanten te ontvangen op je website. Maar het is begrijpelijk dat je soms niet weet waar je precies aan toe bent.
De term CRO komt ook veel voorbij. Voor velen is het een begrip, maar zonder kennis is de kans groot dat je geen idee hebt wat het precies is en wat het nut is. Daarom leggen wij in dit artikel je uit wat het is en wat je er precies mee kunt. Wat is CRO?
Conversion Rate Optimization (CRO) is het optimaliseren van kanalen voor meer conversies. Deze optimalisaties haal je voor een deel uit data. Een goed voorbeeld hiervan is een webshop. Je wilt natuurlijk dat mensen aankopen doen in je webshop. Wanneer je ziet bijvoorbeeld mensen deze aankopen niet doen of niet afronden, is het natuurlijk de vraag waarom dit zo is. Je weet wel vanuit de data dat dit gebeurd, maar eigenlijk niet waarom. Hulp vragen voor CRO?Hulp vragen bij CRO raden we zeker aan. CRO is een specialisme, een echt vak. Een CRO specialist brengt de data samen met de kennis die hij heeft. Deze specialist weet als geen ander waar het mis kan gaan. De data van het verlaten winkelwagentje wordt onderzocht en uitgeplozen. Vervolgens krijg je concrete actiepunten hoe je dit kunt verbeteren.
De oorzaak van het probleem wordt onderzocht en gekoppeld aan de data, zodat je ook daadwerkelijk verbeteringen kunt maken. Zo wordt CRO een verlengstuk van jouw marketing activiteiten. Verbeteren voor jouw bezoekerWat CRO doet is het verbeteren van jouw kanalen om zo tot meer conversie te komen. Het is dus letterlijk een verlengstuk. Je gaat dus niet zozeer op zoek naar meer bezoekers, zoals je bijvoorbeeld met SEO doet. Maar gaat de omgeving voor de bezoekers inrichten op een manier zodat ze overgaan tot conversie. Oftewel de acties uitvoeren waarvan jij wilt dat zij die doen op jouw website.
|